Svar: Rengøring af sutter - 0 mdr.
9. december 2003
Alder:
0 mdr.
Hej
Du kan godt koge sutter i mikroovnen og du kan også skolde dem med kogende vand fra en el-kedel.
Du opbevarer bedst rene sutter i en lille bøtte med tætsluttende låg.
Det vil være fint at skolde sutten en gang dagligt, men i løbet af dagen kan du nøjes med at skylle sutten under rindende vand fra hanen. Husk ikke at "rengøre" sutten ved at komme den i din egen mund. Det kan være med til at barnet får trøske.
Tjek altid sutten for ujævnheder i gummiet, farve og elastiscitet. Hvis sutten virker skrøbelig på et af disse punkter skal den kasseres, ellers er der risiko for at barnet kan få et stykke gummi i munden/halsen
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske