Brev:
Putteritualer til barn med øreproblemer
9. december 2003
Alder:
5 mdr.
Putteritualer til barn med øreproblemer
Jeg har en søn, der lige er blevet 1 år. Han har gennem de sidste 5 mdr døjet med gentagne forkølelser og ondt i ørerne. Han har lige fået lagt dræn i begge ører. Han havde desuden kolik som spæd.
Han har siden han var tre måneder fået en flaske hos mig om aftenen, bøvset og fået en sang eller to, faldet i søvn i mine arme og blevet puttet. Han har sovet helt igennem fra han var 8 måneder, altså ingen mad og kun i forbindelse med ørepine, vågner han om natten.
Jeg vil meget gerne, at han skal kunne falde i søvn uden mine arme, selvom det højst tager 10-15 min. og det er da hyggeligt, men jeg vil gerne at han skal lære det.
Vi lærte vores store søn det, da han var blevet 1 år, men nu er situationen jo lidt anderledes i og med at den lille er ørebarn.
Det hører med til historien at han skal starte i vuggestue 1. jan, vi skal flytte 1. feb. og jeg skal starte på arbejde 15 feb.
Så jeg vil meget gerne have et råd om, hvordan jeg gør det bedst muligt for min søn. Både droppe flasken og falde i søvn selv, skal det være nu eller skal jeg vente til han er faldet til i vuggestuen og det nye sted vi skal bo.
Om dagen falder han enten i søvn hos mig eller i bilen på vej fra legestue.
Han er en dejlig lille dreng, der er meget glad for sin mor.
Mange hilsner
Karina
P.s. Jeg kan sagtens holde til at putte ham på denne måde lidt endnu, hvis det er det, der er det bedste for min søn.