Brev:
Hvor meget må et 11 mdr. barn se Teletubbies?
9. december 2003
Alder:
11 mdr.
Hvor meget må et 11 mdr. barn se Teletubbies?
Min datter er 11 måneder og kan godt lide at se Teletubbies.
Har du et bud på, hvor meget et 11 mdr. barn bør se Teletubbies?
Er dagligt á 30 minutter for stor en dosis?
Hun sidder alene på gulvet på en dyne og er ret opslugt af dem og fjernsynet - smiler og vinker undervejs. Jeg har lagt mærke til, at hun kravler væk, hvis hun mister interessen for det.
Indimellem sidder vi også sammen med hende og deler oplevelserne.
Når noget praktisk skal ordnes eller jeg trænger til et pusterum er det en nem måde at komme omkring det på, men jeg har også lidt dårlig samvittighed over det. På den anden side hitter det hos hende!!
Vi er meget opmærksomme på hendes behov og signaler - og stimulerer hende både med legesager og aktiv leg, læser i bøger, danser til musik, går i legestue, snakker og griner og har det rart.
Teletubbierne kommer gerne ind i billedet sidst på eftermiddagen, hvor hun er knap så frisk som fra morgenstunden.
Og det virker ind imellem som om, hun mere har lyst til at sidde og lade sig underholde end at være aktiv.
Det skal nævnes, at hun ikke ser andre børneprogrammer eller tegneserier.
Hun udvikler sig normalt og kan godt lege selv - særligt om morgenen leger hun, går selv på opdagelse og pludrer.
Synes ikke jeg kan finde svar i bøgerne på lige dette spørgsmål, så håber du han hjælpe.
Venlig hilsen
Lisbeth