Brev:
Vores datter tager ikke flaske i løbet af dagen
8. december 2003
Alder:
6 mdr.
Vores datter tager ikke flaske i løbet af dagen
Hej
Jeg skriver fordi vi snart ikke ved hvad vi skal stille op med vores datter på 6 mdr.
Hun vil stort set hverken spise eller drikke og viser hverken tegn på tørst eller sult. Hendes tilbud om mad/drikke ser sådan ud:
kl 8 : Øllebrød m. modermælkserstatning
kl 11.30: risgrød m. modermælkserstatning
kl 15 : havregrød m. modermælkserstatning
kl. 18.30 : kartoffelmos m. modermælkserstatning
kl. 04.00 : vælling i flaske.
Hun vil overhovedet ikke tage flasken i løbet af dagen, så vi er nødt til at tilbyde hende ca. 100 ml modermælkserstatning til hendes måltider, dette drikker hun som regel af ske og så 4-5 mundfulde grød/mos. Så det bliver jo virkelig ikke til meget i løbet af en dag og selvom der går 9- 10 timer fra hendes aftensmad til vællingen, så drikker hun aldrig mere end ca. 100 ml. Hun har fået skemad fra hun var 4 mdr - indtil da blev hun ammet, hun blev suppl. med aming indtil hun var 5 mdr. så afviste hun brystet, men nægtede samtidig at tage flasken.
Efterhånden er det blevet et mareridt at give hende mad - hver eneste gang sidder vi bare med et barn der lukker munden i og drejer hovedet væk - hvad dælen skal vi gøre?
Mange hilsner
Gitte