Svar: Mælkemængde - 3 mdr.
8. december 2003
Alder:
3 mdr.
Kære Ditte
Små børn skal have ca 1/6 af deres vægt i døgnet, men din datter er nok lige ved at være på grænsen til at denne udregning kan bruges. Det kommer også lidt an på hvor stor hun er. Nogle børn er jo voldsomt store i 3 mdr´s alderen og andre betydeligt mindre. Du kan selv prøve at lave en udregning.
Generelt så vil jeg tro at en flaske skal indeholde et sted mellem 140-150 ml. Og hun skal have ca 6 flasker i døgnet. Sørg for at der altid er knap ti ml tilbage i flasken, så er du sikker på, at hun har fået hvad hun kan spise.
Det er svært for mig at give noget mere præcist, da det er meget forskelligt hvor meget det enkelte barn spiser. Et døgnbehov kan svinge fra måske 800 ml til 1200 ml.
Håber derfor at det er præcist nok.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske