Svar: Bliver mælken dårlig?
14. november 2006
Alder:
2 mdr.
Kære Camilla
Det lyder som om du der har fået dig en lidt langsom spiser - har du mon forsøgt dig med en lidt større sut eller en sut, som har et hul ekstra? Det lyder som en god idé.
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget materiale omkring, hvad er acceptabelt tid, næsten 1½ time lyder dog af en del. Hvis du har forsøgt med større sutter, så vil jeg foreslå at du laver halv portion og så midt i spiseforløbet skifter din dreng, så han vågner lidt op til dåd, får bøvset godt af og så efterfølgende får den sidste ½ portion.
Hvis du vil være helt sikker på bakterie, formering og antal minutter en opvarmet flaske kan holde sig, så må du kontakte producenten af modermælkserstatning - det må de vide (og du må meget gerne give mig besked, så jeg også kan blive lidt klogere)
Med hensyn til mme på brik, så anbefales det på tur, at man lægger brikken ind under dynen hos barnet. På den måde vil mælken have nogenlunde kropstemperatur og det vil være okay. Alternativt synes jeg du skal få flasken varmet på en cafe eller lignende. Rigtig kold mælk synes jeg ikke du skal give til et 2 måneders barn.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske