Svar: Allomin 2 og syrnet allomin
13. november 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Trine
Besuvais har ændret sammensætningen af blå allomin 2 således at den ikke længere er fuldgyldig, men hører under betegnelsen tilskudsblanding på samme måde som vælling. Derfor retningslinierne omkring de max 400 ml så længe barnet er mellem 4 og 6 måneder.
I princippet bør du derfor give allomin 1 + syrnet allomin og så vælling til natten og slet ikke bruge allomin 2.
Hvis du vil være helt sikker på, hvordan du skal forholde dig og hvad forskellen er mht indholdsstoffer og lignende, så vil jeg foreslå dig at kontakte Beauvais. De har en diætist ansat, som kan fortælle dig om forskellene på de 3 erstatninger. Du kan gå ind på www.boernemad.dk
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske