Brev:
Allomin 2 og syrnet allomin
13. november 2006
Alder:
4 mdr.
Allomin 2 og syrnet allomin
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål omkring allomin 2 og syrnet allomin.
Jeg har læst at man anbefaler at blå allomin 2 kun udgør 2 flasker dagligt (eller 400 ml). Jeg skiftede til blå allomin 2, da min datter blev 4 måneder for en uge siden, ligesom vi startede på grød, hvilket i øvrigt går rigtig godt.
Hun spiser grød en gang og spiser ca ½ dl og efterfølgende 100 ml mælk og får 150 ml vælling sen aften. Hun får vel ca 6-7 flasker MME i døgnet af ca 100-150 ml. De 3 af dem er grøn allomin (syrnet) og de øvrige er blå allomin 2.
Bør jeg nøjes med 2 flasker blå allomin og lave de øvrige af den grønne? Jeg tror så måske at hendes afføring bliver meget lind, da 3 flasker dagligt har vist sig at være passende for at få en fin blød konsistens. Eller bør jeg igen starte op med allomin 1, således at det er tre forskellige slags hun skal forholde sig til?
Hun synes i øvrigt at trives fint, omend hun spiser mindre og gylper lidt mere (har altid gylper lidt) efter at være opstartet på blå allomin 2.
Mange hilsner fra Trine.