Brev:
Bruger mors bryst som sut for at sove
13. november 2006
Alder:
3 mdr.
Bruger mors bryst som sut for at sove
Tak for en skøn brevkasse - nu har jeg brug for et af dine rigtige gode råd.
Min skønne lille dreng på snart 3 måneder vil kun falde i søvn med mit ene bryst i munden. Det er helt klart, at han bruger mig som sut, så han kan sove. Jeg har tidligere haft succes med at fjerne brystet lige før han sover, men det kan jeg ikke længere. Han bliver ophidset og meget sur, når jeg forsøger. Det er selvfølgelig hårdt for mine bryster, og det er hårdt, at han ikke kan falde i søvn på egen hånd.
Min kæreste og jeg er uenige omkring dette. Han mener ikke, at vores dreng "udnytter" mine bryster og derfor skal have lov fortsat at falde i søvn med mit bryst i munden. Jeg mener, at vores dreng skal lære at falde i søvn selv, uden brystet.
Han nægter at tage en sut - vi har haft ham i "sutteskole", men det går altså bare ikke. Så mine spørgsmål er: Har han bedst af, at han får lov til at bruge mig som sut noget tid endnu? Hvis ikke, hvordan kan jeg så få ham vænnet af med det?
Det vil ikke ske uden skrig og skrål i laaang tid om aftenen og dagen, men jeg er klar til at stå det igennem, så hvordan kan jeg bedst håndtere det?
Kærlig hilsen
En frustreret mor, der ikke vil bruges som sut