Brev:
Sover meget, nok mad?
13. november 2006
Alder:
4 mdr.
Sover meget, nok mad?
Hej Helen
Tak for hjælpen tidligere. Jeg har nu endnu et spørgsmål.
Min datter er godt 4 måneder og vi har gennem et par uger afprøvet grød (beauvais risgrød) og det går godt, så hun nu spiser mellem ½-1 dl efter formiddagsluren. Jeg tilbyder flaske med MME efterfølgende. Har afprøvet vand af medicinbæger til grøden, uden held, kan jeg give det af flaske, eller har hun ikke behov for vand når hun får mælk.
Vi har da hun var 4 måneder skiftet MME til Allomin 2, men jeg synes hun herefter ikke kan spise så meget og ofte gylper en del.
Så vores dag ser ca sådan ud nu:
kl 7.30 vågner, spiser ca 150 ml, men gylper gerne bagefter i ca 1 times tid
kl 9.30/10.00 flaske, spiser ca 100 ml og puttes til lur.
kl. 12/12.30 grød ca ½-1 dl afprøver vand, efterfulgt af lidt mælk ca 50 ml. Gylper
kl 14.30/15 flaske, ca 80- 90 ml, puttes til lur
kl 16.30/17 flaske spiser ca 120 ml. gylper
kl. 19.00 flaske spiser 150 ml. puttes til natten
kl. 23.00 vælling
får gerne yderligere en flaske i løbet af natten på 150 ml.
Så nu er jeg i tvivl om hun mon får nok mælk og mad. Hun er nemlig begyndt at sove en rigtig lang formiddagslur gerne 2½- 3 timer og så en lang eftermiddagslur på 1½-2 timer, men hun er aktiv og glad når hun er vågen, gerne 2½ time af gangen. Og hvornår skal jeg begynde at tilbyde endnu et måltid mad f.eks kartoffelmos eller grøntsagsmos?
Og er det ok at hun kun sover 2 (men lange) lure i løbet af dagen?
Så er hun begyndt (dog ikke hver nat) at vågne op og begynde at snakke helt vildt, gerne omkring 4 timer efter vælling. Jeg er lidt i tvivl om jeg bare skal lade hende ligge og snakke og se om hun snakker sig selv i søvn eller jeg skal forsøge at putte hende igen med sutten, som hun i øvrigt er rigtig glad for. Hun sover nu for sig selv, da hun ofte holdt mig vågen, fordi hun er meget aktiv i søvne, og det går fint.
På forhånd tak for hjælpen.
Trine