Svar: Ændret søvn - 5 mdr.
13. november 2006
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Ud fra den plan du har sendt mig, så ser jeg at din datter nu får mælk 4 gange dagligt - og hun får ikke mælk i forbindelse med skemaden. Jeg synes det er for tidligt at lade et skemåltid udgøre et mælkemåltid og jeg tænker at det er naturligt at din datter vågner om natten - det er fordi hun har brug for sin mælk.
Jeg tænker derfor at du kunne prøve at tilbyde hende ekstra mælk i løbet af dagen. Hvis du kunne få en amning eller to mere ind i dagtimerne, så ville hun måske kunne sove fra midnat og til næste morgen.
Ekstra amning kunne godt ligge i forbindelse med hendes grød/mos måltid om formiddagen eller sen aften, kl. 23. Du har jo også en erfaring med at hvis hun spiser her, så sover hun til næste morgen. Netop tidspunktet mellem 23.30 og 06 giver jo de 6 timer du kan forvente af en pige på hendes alder.
Så lidt mere mælk i dagtimerne og evt sen aften, når du selv går i seng, vil være en hjælp for jer. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske