Svar: Græder når vågner
13. november 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Sanne
Din datter er 9 måneder gammel og derfor godt igang med separationsfasen. At græde kan derfor være et udtryk for at hun føler sig forladt når hun vågner - hun kan ikke se jer og derfor tror hun I er blevet væk.
Det kan derfor være en god idé, hvis du nogenlunde kunne prøve at være i nærheden, så hun meget hurtigt oplever, at du er der og således ikke når at registrere at du er væk. Altså sidde lidt på lur og så når hun begynder at misse med øjnene, så et stille "godmorgen lille skat" og se om hun så ikke stikker dig et smil i stedet:o)
Det håber jeg. Rigtig meget held og lykke fortsat
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske