Brev:
7 mdr. og har aldrig sovet godt
2. december 2003
Alder:
7 mdr.
7 mdr. og har aldrig sovet godt
Kære Netsundhedspleejrske
Jeg er snart desperat for at få mere end 2 timers søvn i sammenhæng! Min søn på 7 mdr. har aldrig været god til at sove, men jeg håbede da, at det ville blive bedre, når han nåede de ca. 6 mdr, men ingenting er bedre.
Han gik over til udelukkende at få modermælkserstatning da han var 5 mdr. Han har ikke fået mad om natten i ca. 3 mdr. nu. Han spiser ikke overvældende meget til måltiderne, men han får grød om morgenen, grøntsagsmos til frokost, og grød eller grøntsagsmos om aftenen. Derudover får en flaske ved hver lur (formiddag og eftermiddag ca. 1½ time hver gang).Og en flaske om aftenen + vælling til at sove på.
Vi har fast putterutiner hver aften kl. 19 og i seng senest kl. 20. Hans tremmeseng står lige ved siden af min seng i soveværelset.
Han VIL have at jeg bliver hos ham til han sover og vil underholde mig - nogengange op til 2 timer inden han sover. Hvis jeg går, græder han.
Om natten vågner med ca. 2 timers mellemrum indtil kl. ca. 7, hvor han så er helt vågen. Han skal som regel bare puttes eller have sutten, så falder han hurtigt i søvn igen, men jeg synes, det er utrolig hårdt at blive vækket hele tiden. Jeg har prøvet at lade ham være, men så vågner han helt op og er ikke bare lige til at trøste, men skal over i vores seng og ligge og "mosle" en times tid, før han falder til ro igen - og i øvrigt sover han på samme måde som i sin egen seng!
Jeg går hjemme med ham om dagen og skal heldigvis først på arbejde om ½ års tid, men jeg er så træt om dagen og orker næsten ikke at lave nogen sjove ting med ham mere, selvom hans far tit tager "suttetjansen" og lader mig sove i et værelse ved siden af (han er alletiders far og vi har det heldigvis godt sammen).
Kan jeg forvente, at det snart bliver bedre, eller skal jeg også prøve skrigemetoden? Skal jeg prøve at give ham mad igen om natten? Jeg føler selv, at det vil være et tilbageskridt...
Hjææælp! Vi er snart desperate og har forlængst besluttet, at vi ikke vil have flere børn, for det her vil vi ikke gå igennem igen...ØV!
Mange hilsner
Mia