Svar: Knopper i ansigtet - 7 mdr.
28. september 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Poula
Tak for dine pæne ord om min tv-optræden:o) Du skal gå ind på den hjemmeside der hedder babykemi.dk Her kan du læse mere om hvad det er man skal undgå, når man taler om kemikalier og små børn.
Jeg kan ikke sige om den olie du har fra Matas er god nok. Jeg kender ikke indholdsstofferne, men på ovenstående side kan du læse om allergifremkaldende og hormonforstyrrende stoffer og så er det bare at gå listen igennem og tjekke de produkter du har købt:o)
Med hensyn til svovlpasta så bruges dette normalt kun hvis der er tale om store bumselignende knopper, som skal tørres ud. Det lyder ikke som om det er din dreng problem. Han lyder jo nærmest til at være for tør. Jeg vil derfor foreslå dig at du giver ham et bad og så bruger en rigtig godt babybad - altså ikke en olie, som kan lukke luften inden, men et babybadeprodukt (gerne svanemærket) som du så vasker ham med. Brug en skumklud, så han rigtig bliver vasket og lad så huden få lidt luft.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske