Svar: Kaster sig bagover
27. september 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Lone
Det du beskriver lyder faktisk helt normalt. Børn i din drengs alder har det med at kaste sig bagover, når tingene ikke altid lykke sådan som de gerne vil og du kan faktisk ikke gøre så meget andet end at være opmærksom og sørge for at han ikke slår sig.
Nu ved du at han kan finde på det og derfor må du have en hånd parat bag ham og passe ekstra på, når du går med ham på armen. Husk at sige det til andre, som bærer ham, at han nogle gange vælter sig bagover, så de er opmærksomme og ikke taber ham.
Med hensyn til at slå hovedet ind i skabsdøren, så tænker jeg at det kan være lyden han laver som er interessant. Du skal naturligvis forhindre ham i det, hvis han gør det så voldsomt at han risikerer at gøre skade på sig selv.
Derudover kunne det måske være en idé med lidt nyt legetøj, f.eks en tromme eller lignende, som han kan banke på. Det kunne også være en gryde, et låg og en grydeske.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske