Brev:
Kravler hun mon inden hun går?
14. september 2006
Alder:
8 mdr.
Kravler hun mon inden hun går?
Hej Helen
Jeg har en pige på 8 mdr. Hun hiver sig fremad i armene og skubber sig frem med benene, det har hun gjort i lang tid, hun kommer også henover dørtrin. Hun kan rejse sig op ved ting og hun har gået fra den ene ting til den anden. Og kan gå enkelte skridt fremad med støtte.
Men mit spørgsmål er så, om hun overhovedet begynder at kravle rigtigt, fordi hun nu er blevet så god til at stå, hun kan godt selv stå op og holde sig ved ting samtidig med hun f.eks. leger med noget.
Jeg har prøvet at ligge hende i kravle stilling, og hun kan også godt sidde på knæene uden støtte og læne sig fremover i kravlestilling, men vil så igen heller hive sig fremad. Jeg synes bare selv det er mærkeligt at hun ikke kravler endnu, fordi hun virker som en ret stærk pige i sin krop (også efter hvad andre har sagt), og har været det fra starten af.
Jeg er nok i virkeligheden en smule bekymret over, at hun ikke kravler men nærmere vil gå. Så det ville være rart hvis du kunne give mig lidt feedback på dette.
Med venlig hilsen
Susanne