Brev:
Søvn og mad pige 5 måneder
14. september 2006
Alder:
5 mdr.
Søvn og mad pige 5 måneder
Hej Helen
Tak for en rigtig god hjemmeside:-))
Jeg har tidligere skrevet vedrørende søvn og mad, men problemet er nu så stort, at jeg simpelthen ikke ved, hvad jeg skal gøre. Jeg er så træt og udmattet, at jeg nogle gange ikke ved, hvordan jeg skal komme igennem dagen og det tærer godt på familielivet.
Min datter er 5 måneder, sover dårligt både nat og dag, det har hun gjort siden hun blev født. Hun fik kolik på 3 dagen, så hun sov ikke meget nat eller dag og det varede til omkring 2 måneder, så begyndte det at gå bedre måde nat og dag (langt fra super, men sov lidt sammenhængende søvn om natten og kunne tage en time eller to om dagen). Det sluttede omkring de tre måneder og er kun blevet værre og værre.
Hun sover 4x1/2 time om dagen og jeg har gjort alt for at få hende til at sove længere tid af gangen - selv min mor som har været dagplejemor i 20 år, kan ikke få hende til at tage længere lure. Det ville også være ok, hvis det var fordi hun ikke havde brug for mere, men hun er træt allerede, når hun vågner.
Hun er rimlig nem at lægge om aftenen og sover omkring 21 tiden og hun sover til næsten morgen ved en 7 tiden, men hun vågner rigtig mange gange - skal være heldig vis hun tager 2 timer i træk, som regel bliver det til 1/2-1 time. Hun får kun bryst 2 gange ellers giver jeg hende sutten og holder hende blidt på brystet og hun falder i søvn igen. Igen har vi forsøgt alt og vores egen sundhedsplejerske har heller ikke flere gode råd.
Da hun var omkring 3 måneder tænkte jeg, det måtte være fordi hun var sulten og lidt før de 4 måneder begyndt vi på skemad, som hun var helt vild med, men det hjalp ingenting og hun fik forstoppelse, så det gjorde det nok værre. Hendes mave går bedre nu, men hun prutter meget, tror det er fra laktulosen.
Skemaden startet fint, men nu spiser hun ikke ret meget og efter hun er begyndt at få skemad er hun ikke ret glad for brystet, flaske har hun nægtet, men er begyndt at synes det er hyggeligt at sutte lidt på, men der ryger ikke meget indenbords. Hun er tilgengæld god til at få vand fra en tudekop og det kan hun godt lide.
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd, da jeg slet ikke ved hvad jeg skal gøre, synes ikke rigtig noget lykkes for os i øjeblikket og vi har desværre ikke ret meget hjælp at hente nogle steder fra. Min mands forældre bor på Gran Canaria, mine arbejder begge mere end fuldtid og har begge søstre med små børn.
Hilsen en meget træt Cecilia