Svar: Lære at tage flaske - 2 mdr.
14. september 2006
Alder:
2 mdr.
Kære Anne
Det lyder som en god idé, at det er din mand eller svigerforældre som forsøger med flasken og ikke dig, da din datter helt klart forbinder dig med amning - og hun vil, som du selv siger, foretrække dette.
Hvis man som jer, har forskellige grunde til at ville give flaske, så er det ofte en udmærket idé at gøre som I gør. Det er måden at gøre det på. Det bliver ofte ikke lettere at vende hende til flaske med tiden, da hun foretrækker den ægte vare og hun bliver kun mere og mere bevidst.
Så forsæt gerne med en flaske hver dag og se hvad tiden bringer. Accepter dog også, hvis det en gang imellem ikke lykkes - det skulle jo helst stadig være hyggeligt og ikke blive til en kamp:o)
Fortsat held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske