Brev:
Lære at tage flaske - 2 mdr.
14. september 2006
Alder:
2 mdr.
Lære at tage flaske - 2 mdr.
Hej Helen
Af flere forskellige grunde vil vi gerne lære vi vores datter på 2 1/2 måned at tage flaske, men er lidt frustrerede over, at det kun lykkes cirka halvdelen af gangene.
Når jeg er der, vil hun generelt ikke tage flaske, det virker som om hun er klar over, at den ægte vare er ved siden af, og det kan man vel ikke fortænke hende i. Min svigermor og min mand kan nogle gange godt få hende til at tage flaske, når jeg ikke er der, men andre gange bliver hun rasende og vil hverken det ene eller der andet. Det spiller ingen rolle om det er modermælk eller erstatning der er i.
Min mand og jeg har nu lavet en aftale om at vi prøver med en flaske hver aften, som han giver hende, og at jeg så går imens, så hun bliver vænnet til det. Er det en god idé, eller er der andet vi kan gøre for at få hende til at acceptere flasken, forhåbentlig også når jeg er der?
Mange hilsner Anne