Svar: Hovedbund
14. september 2006
Alder:
2 år, 4 mdr.
Kære Camilla
Din beskrivelse af din datters hovedbund lyder ikke som arp, da arp ofte er mere gullige og fedtede skæl. Hvis det er meget, så kunne du godt overveje at spørge lægen, da nogle børn får lidt eksem i hovedbunden, og er det eksem bør det jo behandles korrekt. Har din datter problemer med huden andre steder?
Men ellers så tænker jeg, at du skulle prøve at købe en anden form for shampoo. Det er ikke alle Natusans produkter, som er fri for parabener og forskellige andre stoffer. Prøv f.eks. at forhøre dig på apoteket om de har en shampoo, de vil anbefale. Det skal naturligvis være en shampoo uden parfume, uden parabener og uden andre stoffer, som man ved kan være allergifremkaldende.
Der er netop kommet et nyt mærke, se www.derma.dk. Det har fået både astma og allergiforbundets mærke, samt svanemærket og det skulle efter sigende være fri for de skadelige stoffer. Måske det kunne hjælpe både din datter og hendes far:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske