Brev:
7 måneder og urolig søvn
6. september 2006
Alder:
7 mdr.
7 måneder og urolig søvn
Kære Helen,
Allerførst: Tusind tak for dine gode svar og en super brugbar brevkasse!
Jeg har et spørgsmål vedr. vores datter på 7½ måned.
Hendes dag mht. mad og sovning ser nogenlunde sådan ud:
ca. 8.00: øllebrød m. frugtmos + vand, amning
ca. 9-10.30 lur
ca. 12.00 havre og hirsegrød m frugtmos + vand, amning
ca. 14-15.30 lur
15.30 frugt og frugtmos + vand, amning
18.00 grønsagsmos + frugt + vand
19.30 vælling og amning
ca. 22.00 amning
Dagens amninger varierer lidt fra dag til dag. Nogle dage ammer jeg om morgen og så er hun først interesseret igen om eftermiddagen.
Som det fremgår ammer jeg hende fortsat - det er hun og jeg begge glade for. Dagene går fint med nogle gode lure og hun er også god til at spise det, jeg serverer for hende.
Mit spørgsmål vedrører natten. Hun sover i sin egen seng ved siden af os i soveværelset og vågner og bliver ammet inden vi går i seng, ved 22-tiden. Herefter vågner hun mange gange og har tabt sutten og skriger op. Jeg kan jeg ikke få hende til at falde til ro, medmindre jeg ammer hende - nogle gange ender hun i vores seng for at falde i søvn igen. Hun spiser ikke rigtig noget, bruger det bare til at falde til ro med.
Det er efterhånden ved at være udmattende ikke at få nogle timers søvn, og hun burde ikke behøve mad i løbet af natten, så vidt jeg kan bedømme det? Vi har prøvet at give hende vand uden held, så det eneste der hjælper er måske at flytte hende ind på hendes eget værelse, så hun ikke kan lugte min mælk?
Som jeg skrev før er hun meget glad for maden vi serverer. Hun er først for nyligt begyndt på kød og fisk men det er hun også glad for. En gang har jeg givet hende rugbrødshapsere, og det var hun også meget interesseret i. Kan jeg begynde at introducere det nu?
Mange hilsner fra Tina