Svar: Søvn 3 mdr.
6. september 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Chrispus
Min umiddelbare tanke er om din dreng mon er lidt sulten. Det at han spiser hyppigt kunne godt tolkes som appetitspring for at få mælkeproduktionen sat op. Der plejer dog ikke at gå mere end 2 dage, før mælkemængden igen har reguleret sig, hvis bare han er lagt til, når han ytrer ønsker herom.
Det er umiddelbart meget tidligt at sove fra 18.30. Det er børn som gør dette, men de fleste børn har brug for at spise hyppigt i løbet af aftentimerne for at blive fyldt op til natten, hvor de så kan tage et lidt længere stræk. Måske skulle du derfor prøve om du kunne få lidt mere mad i ham i løbet af aftenen (han kan sikkert spise i søvne) mod at han så sover mere roligt om natten.
Det lyder rigtigt med de 3 lure i løbet af dagen og jeg er helt enig med dig i at det ville være dejligt, hvis han en gang imellem kunne sove mere end 1 time. Er det ens uanset hvor han sover, altså om du putter ham inde eller ude? Måske skulle du prøve at indlægge en fast lang travetur dagligt, på nogenlunde samme tidspunkt, for at se om du så kunne holde ham sovende lidt længere - bare en gang om dagen.
Ved at indføre lidt faste putteritualer, sikre dig at han er mæt nok, indføre lidt fasthed som f.eks. at køre en tur til nogenlunde bestemt tid osv. kan du godt prøve at regulere hans søvnmønster. Men han er stadig så lille at det nok er i det små.
Held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske