Brev:
Balancen ved fortidlig født
21. november 2003
Alder:
10 mdr.
Balancen ved fortidlig født
Hej
Jeg har en pige der er 10 måneder (født 8 uger for tidligt), og jeg er begyndt at undres lidt over at hun ikke kan sidde selv endnu. Hun kan godt hvis hun støtter med den ene hånd på feks. sofaen - ja, næsten hvad som helst.
Jeg har lige siddet og læst inde på Netdoktor - siden for for tidlig fødte, hvor nogen diskuterer at for tidlig fødte har dårlig balanceevne. Det kunne jo være forklaringen. På alle andre måder har hun fint indhentet de 8 uger, og de sidste 2-3 dage er hun begyndt at rejse sig op af møblerne, så det er jo flot.
Er det noget jeg skal bekymre mig om/gøre noget ved, det at hun ikke kan sidde endnu, eller er det almindeligt?
Det er ikke så let at øve med hende med puder stablet op, da hun når hun bliver sat giver sig til at kravle rundt - det er en pige med krudt i (numsen) *SS* , så der er fart over feltet.
Ulla