Brev:
Puttevaner - 22 mdr.
19. november 2003
Alder:
22 mdr.
Puttevaner - 22 mdr.
Vi har en søn på snart 22 mdr. der bruger lang tid på at falde i søvn om aftenen.
Når vi putter ham om aftenen synger vi som regel en sang for ham og siger så godnat bagefter. Han sover på sit eget værelse med lyset slukket.
Han er ofte meget lang tid om at falde i søvn. Der går nemt ½-1 time før der er ro. Han er sjældent ked af det. Ligger som regel og snakker eller synger.
Men nu er han er begyndt at hoppe ud af sin tremmeseng. Og når han gør det putter vi ham med det samme op igen og fortæller ham at det må han ikke og siger igen godnat til ham.
Det er ikke hver aften at han gør det, men nogle gange gør han det mange gange inden der bliver ro.
Vi skal snart til at være forældre igen, og må indrømme at det er lidt belastende at vi skal bruge så lang tid på at putte vores søn.
Jeg ville hellere bruge den tid lidt mere konstruktivt med ham. I stedet for at skulle løbe ind til ham hele tiden.
Vi har prøvet at putte ham senere, men det hjælper ikke.
Er det bare en fase, kan vi gøre noget anderledes eller skal vi bare acceptere at han ikke sådan falder i søvn med det samme?
Med velig hilsen
Christina