Svar: Skoleskift
13. november 2003
Alder:
13 år
Kære Susanne Skov
Sundhedsplejersken vil ofte være på skolen 1-2 gange om ugen, hvor eleverne har mulighed for at komme forbi til en snak, hvis de har brug for det. Dette burde også være en mulighed for pigen du her nævner.
I kommunen vil der også være ansat en børne- eller skolepsykolog, hvordan man får fat i hende/ham kan I få at vide ved at henvende jer til børne-unge forvaltningen i kommunen. En psykolog er jo uddannet til at føre en mere struktureret samtale og da du skriver at pigen har været udsat for overgreb, lyder det oplagt at få en psykolog ind i billedet. Der kan dog være ventetid på at komme til her og jeg synes derfor det vil være en god idé om du kunne få pigen til at tale med sundhedsplejersken, som i givet fald også ville kunne vurdere hvordan behovet er.
Med hensyn til det økonomiske, så ville jeg henvende mig til kommunens socialrådgiver. Alle mennesker har en socialrådgiver, som kender paragrafferne og kan være behjælpelig med diverse ansøgninger mv.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske