Brev:
Mad og tænder - 5 mdr.
5. august 2006
Alder:
5 mdr.
Mad og tænder - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig dreng på lige knap 5 mdr. Han har lige fået 2 tænder indenfor 3 dage og har naturligvis været urolig og ked af det. Nu er det så 2 dage siden anden tand kom igennem og nu gider han ikke spise.
Han får allomin 1 og har fået kun det i ca. 1 måned uden problemer efter ammestop. Han spiser meget forskelligt men det ligger mellem 900 og 1200 ml.
I går kunne jeg kun få 630 ml i ham på et helt døgn og det synes jeg er for lidt. Hans bleer er godt våde stadig væk, men jeg er ved at gå ud af mit gode skind nogle gange...jeg er nærmest altid bange for at han får for lidt.
Han spiser nogle ordentlige portioner, når han gider at spise, ofte omkring 240 ml. på en gang. Skal jeg måske prøve at give ham mindre af flere gange?
Vi har også prøvet med grød i 14 dage, men efter max 5-6 skeer så siger han fra.
Jeg er meget frustreret over hele denne spisesituation og synes slet ikke jeg kan gøre noget rigtigt de dage, hvor han vægrer sig ved at spise.
Normalt spiser han hver 3.-4. time i løbet af dagen og nogle gange én gang om natten.
Han vejer omkring 7,2kg og er 68 cm, og han ser fin og velnæret ud, men jeg bliver nogle gange så usikker på, om man gør det rigtige.
Hvad skal jeg gøre for at komme ind i en bedre rytme?
Hilsen
Nille