Brev:
Urolig ved brystet 6½ uge
13. juli 2006
Alder:
1 mdr.
Urolig ved brystet 6½ uge
Kære sundhedsplejerske
I den sidste uges tid har samme mønster gentaget sig hver dag med min 6½ uge gamle datter. Jeg ammer hende og hun har taget flot. I løbet af dagen går det fint. Jeg ammer hende ofte, 10-12 gange i døgnet, nogle gange tager hun 2 bryster andre gange kun et. Sidst på eftermiddagen starter vores cirkus. Hun tager fat, slipper, skriger og sparker, tager fat igen osv… Det fortsætter til hun falder i søvn ved 22-23 tiden, gerne med en sut som hun heftigt sutter på alt imens hun sparker og spjætter og puster.
Hun er generelt urolig og pylret sidst på dagen. Fra og med natmåltidet kl. ca. 3 og frem til næste sen eftermiddag er der ingen problemer. Hun sover fint om natten kun afbrudt af et måltid, men om dagen får hun ikke mere end 2—3 timers søvn, når det går godt. Er hun mon overtræt eller smager min mælk dårligt sidst på dagen?
Mange hilsner
Tine