Svar: Suttevabel
13. juli 2006
Alder:
1 mdr.
Kære Bettina
Tillykke med dine to dejlige børn:o)
En suttevabel gør normalt ikke ondt og det er således ikke generende for barnet - mere for forældrene:o)
Nogle børn bliver født med suttevabler, fordi de allerede i maven ligger og sutter på f.eks. deres fingre. Og mange får det så også efterfølgende.
Jeres datter hud er så fin og den "heler" meget let. I vil sandsynligvis opleve at vablen "brister" lidt på et tidspunkt, så kommer der en lidt tør, løs "hudflage" men med ren, fin og hel hud under og så kommer der måske igen en suttevabel.
Det er således helt normalt og helt ufarligt.
Rigtig meget held og lykke med begge børn fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske