Brev:
Spørgsmål i forbindelse med udmalkning
13. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Spørgsmål i forbindelse med udmalkning
Hej Helen
Jeg har for første gang i dag prøvet at malke mælk ud. Det gik vist fint, men der opstod et par spørgsmål:
For det første skal man jo sterilisere pumpe og flaske osv. og i følge anvisningen gøres det ved at koge det hele, men jeg synes resultatet blev en meget tilkalket flaske og pumpe. Er det skadeligt for Tobias? Og kan man skylde det efter kogningen for at få kalken af? Eller har man så i virkeligheden ødelagt hele steriliserings-processen?
Det andet spørgsmål er bare, om der er nogle pegefingerregel for hvor meget han spiser? Jeg har tænkt mig at gå en tur i teatret i aften og lade Tobias og hans far klare sig selv... Hvor meget mælk tror du er nødvendigt? Det skal bare svare til en enkelt amning, så er jeg hjemme igen...
Lige til sidst: tror du udpumpning "slider" mere på brystvorterne end når jeg ammer normalt? Jeg har indtil nu været forskånet for både sår og ømhed på brystvorterne og vil meget nødig risikere det ved at amme ud...
Tak for alle dine mange gode svar!