Brev:
Væskeindtag 8 mdr.
12. juli 2006
Alder:
8 mdr.
Væskeindtag 8 mdr.
Kære Helen
Jeg har rigtig svært ved at få væske i min søn på 8 mdr. Jeg har tidligere skrevet til dig om dette emne, (og en del om (dags)søvn som vi kan spore en anelse fremgang i, sådan hver 4.dag, så det er skønt!)
Han har her på det sidste haft ligsom nogle rust-farvede pletter i sin ble. Tænkte først at han havde blærebetændelse (han havde nemlig væske på den ene nyre under graviditeten og også ved scanningen et par uger efter fødslen) men nu tænker jeg, at det måske kan være grundet den manglende væske?
Han er ikke sløv om dagen (eller om natten for den sags skyld!*S*) men han kan godt være temmelig irritabel og utilfreds og vågner også stadig mange gange om aftenen og natten.
Min læge synes ikke han skal undersøges for det medmindre det er noget der er der i længere tid (og det har det ikke været endnu, kun 2-3 dage og så er det væk igen nu). Men her er hans væskeindtag på et døgn ca:
0600 (vågner) ammes lidt (meget=ca ingenting, har vejet ham før/efter*S*)
0800 grød, ca 120 gram i alt (eller godt 1 dl lavet på mælk eller vand)
1130 bondebrød (1/4 skive) + ½ banan/lidt gulerodsmos+20 ml vand
1430 frugtmos/grønsagsmos ca ½-1 dl. + 20 ml vand
1730 aftensmad(det samme som os/tilsvarende) ca 1½ dl.20 ml vand
1930 ammes (ca 50 ml modermælk)
0300 ammes (igen ca 50 ml)
Han vågner en hel del gange om aftenen og natten og får tilbudt vand, og drikker fra 1930-03 ca 50 ml vand. Han bliver tilbudt vand mellem måltiderne også og får her ca 50-100 ml ialt)
Må indrømme at han oftere får vand af flasken da han ikke spilder nær så meget som med koppen, så han får heller ikke øvet så meget med den kop. Er det nok væske hvis man tæller det hele sammen? Altså ca 100 ml modermælk, 140 ml vand, og så det der er i maden? (ca 300 ml væske vil jeg tro jeg laver det af) Synes du skrev til en anden at de gerne måtte drikke 1½ liter!!?? og det er han jo slet ikke i nærheden af. Og hvordan hulen får jeg så mere væske i ham? Man kan vel ikke selv lægge sonde!?*GGG*
Kærlig hilsen
Ditte