Brev:
Aftenputteriet
22. oktober 2003
Alder:
8 mdr.
Aftenputteriet
Hej
Vi har en dejlig glad dreng på snart 8 mdr. Vi har svært ved at få ham til at sove om aftenen. Om dagen er det ikke noget problem, jeg lægger ham ud i barnevognen og siger sov godt og hører ikke mere fra ham. Han sover 2 x ca. 1,5 time og har han fået en tidlig eftermiddagslur er han meget træt omk. kl. 17.00 så sover han igen ca. 30-45 min. men er egentlig stadig træt når han står op derefter.
Jeg ammer ham og han får grød til middag og kartoffelmos med grøntsager til aften. Jeg putter ham ca. kl. 20.00, hvor han får en ammetår, men det er ikke hver aften han har lyst til at sutte, men har mere travlt med at kigge rundt i soveværelset(sover inde hos os). Jeg står med ham på armen og synger et par sange, lægger ham ned og siger gonat og sov godt, og går. Han begynder hurtigt at brokke sig, det går over i gråd, jeg går ind og tager ham i hånden og taler stille til ham, men nej så jeg tager ham på armen og trøster og lægger ham så ned igen. Det tager fra 15. min op til ca. 1 time nogengange mere før han sover. I aften overtog min mand og han trillede ham lidt i barnevognen til han blev træt og lagde ham op i seng og han sov derefter.
Hvorfor er han ked af det om aftenen, når han ikke er det om dagen? Han bruger ikke sut men leger lidt med den. Han har fået en lille stofbi med en rangle med i seng for den er han glad for at bide i/lege med men det er ligesom om det ikke er det rigtige. Hvis det er utryghed er det OK med os at han begynder at sove i vores seng, men det hjælper vel næppe på putteriet?
Skal vi putte ham evt. kl. 19.00 da der om dagen ikke går mere end max 3 timer fra formiddagssøvn til eftermiddagssøvn, hvis du forstår. Der er også den mulighed at han kan sidde hos os til han bliver meget træt hen på aftenen, men det er vel også "synd"?
Han vågner 2 - 4 gange om natten for at spise, eller dvs. han skriger men er egentlig ikke vågen. Han spiser i måske 5 min. hvorefter jeg lægger ham tilbage og jeg sover videre. Det er ikke det helt store problem at han vil spise om natten, men kan det have noget med putteriet at gøre eller er det bare sådan sålænge jeg ammer?
Bleen er meget tung om morgen - betyder det så at han har brug for mælken og ikke bare hyggesutter om natten? Jeg kan læse du i andre svar nævner ørerne, vi har ikke fået ham undersøgt, men ville han så ikke også græde om dagen, hvis det er dem det er galt med og jeg synes ikke han tager sig til ørerne når jeg lægger ham i seng, han har 2 tænder. Vi har stablet bøger under hovedenden da han har været forkølet.
Hilsner fra en 1. gangsmor