Brev:
Angst for bad
21. oktober 2003
Alder:
13 mdr.
Angst for bad
Hej
Jeg har en dreng på 13 mdr. der pludselig er blevet bange for at komme i bad. Det har hidtil været noget han har været meget glad for og som vi derforhar brugt meget tid på og hygget os med.
Han har lige ligget syg i over 1 uge, hvor han derfor ikke har været i bad. Han klamrer sig til mig og græder højt, for ikke at komme ned i badet. Jeg har forsøgt at vaske ham lidt mens han bare står op i badekarret, men det kan jeg ikke mere da jeg slet ikke kan få ham derned mere. Jeg føler at det er overgreb når jeg forsøger at vaske ham og forstår ikke hvad der sker.
Hvordan kommer vi ind i en god rytme igen og hvad kan jeg gøre for at få ham til at føle sig tryg igen.
Med venlig hilsen
Malene