Brev:
Kost og tandfrembrud
12. april 2006
Alder:
8 mdr.
Kost og tandfrembrud
Hej Helen
Frederik er nu snart 8 måneder, og han vil bare ikke have flaske. Jeg tilbyder ham morgen og før sengetid, hvor han for ca. 14 dage siden spiste ca. 130 pr gang, spiser han intet nu.
jeg laver hans grød og grøntsagsmos på vand og blander så tilsvarende mængde mme i pulverform i, så han får mælk på den måde, men jeg tvivler på, om han får det han skal have (400 ml).
Han vil heller ikke drikke det af kop. Han drikker nogenlunde med vand, men jeg kan dog godt mærke på hans bleer, at de ikke er så fyldte mere, og han er begyndt at blive en anelse obstiperet - kommer dog udenom dette ved at anvende lactulose/sveskemos.
Han sover meget uroligt om natten - vender sig ofte rundt og står på knæ. Jeg har en mistanke om, at der er flere tænder på vej - måske kan det være derfor? det tog en time at få ham til at falde til ro da han skulle sove i går aftes, hvor det plejer at tage max 10 min.
Han er også meget urolig om dagen. Han pyldrer og klør sine øjne, selv ½ time efter han har sovet. Tænker, om det kan skyldes, at han er meget aktiv for tiden - han kravler/kryber overalt.
I går aftes gav jeg ham forsøgsvis en panodil junior, for at se om det kunne hjælpe på evt. smerte pga. tandfrembrud. Han sov lige da jeg lagde ham, og sov noget roligere i nat. Jeg har det dog ikke ret godt med at give sådan en lille fyr smertestillende, især ikke når smerterne pga. tænder kan vare nogle dage endnu. Men på dan anden side, er det også frygteligt at være vidende til, at han smågræder igennem dagen. Det er ikke ørerne, dem har vi lige fået kigget på.
Han er begyndt at blive ret urolig når vi forlader rummet hvor han er. Jeg har svært ved ikke at tage ham op, men det resulterer i, at jeg bærer rundt på ham det meste af dagen, og det kan godt mærkes i min ryg efterhånden. Ellers sidder jeg nede på gulvet med ham og leger, men så snart jeg rejser mig, piver han. Hvordan hjælper jeg ham videre?
Et lidt rodet brev efterhånden, men håber alligevel du kan hjælpe os lidt videre.
Venlig hilsen
Frederiks mor