Brev:
Væske nok, 5 mdr gammel dreng
12. april 2006
Alder:
5 mdr.
Væske nok, 5 mdr gammel dreng
Hej
Min søn på 5 mdr, har aldrig ville tage flaske. Amningen har kørt sådan nogenlunde, dog gider han ikke sutte når det bliver "hårdt" til sidst. Han har ikke taget helt nok på i følge hans kurve, men ok, han var stor i forvejen.
Han startede sit liv med gulsot og flere dage i lyskasse og sondemad og vi blev først udskrevet da han var 3 uger. Tror selv det er derfor han aldrig har ville sutte når det bliver hårdt. De første 3 uger af hans liv, suttede han jo i 30 sekunder og så kom mætheden jo bare væltende indenbords via sonden.
Nå, men nu er vi startet på grød (for 1 mdr siden), hvilket han er mægtig glad for. Så glad at brystet efterhånden er rimelig uinteressant. Men så er det jeg tænker,- får han nu væske nok? Han spiser grød 2 gange om dagen, formiddag og sen eftermiddag. Jeg giver ham vand af kop til maden men denne kunst mestrer han langt fra og jeg tvivler på der kommer mere end et par ml reelt indenbords.
Derudover småspiser han 2 gange om natten, og om dagen 0-4 gange og det er kun i meget kort tid. Måske ½-1 minut, så det kan ikke være meget han når at få.
Så jeg vil skyde på, at han får ca 100-150 ml væske udover de 2 portioner grød/mos han spiser (som også er lavet på ca 100-150 ml væske). Det er da ikke nok vel?
Og hvad gør jeg, andet end at blive ved med at træne med koppen og så krydse fingre for at han lærer tekninkken før han bliver dehydreret? Vi har øvet 1 mdrs tid med koppen, men specielt skrap til det kan man næppe kalde ham. Findes der nogle tricks? Eller flasketricks? Har prøvet samtlige sutter og flaske mm.
Pyh en smøre.
Kærlig hilsen
Ditte 32 og Gustav 5 mdr