Svar: Vælling?
10. april 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Sofies mor
Der er ikke noget i vejen for at du forsøger med vælling. Det må komme an på en prøve om det er for meget for hendes lille mave, da hun allerede får grød og mos. Vælling er jo i princippet det samme som en tynd grød og derfor kan det godt være at det bliver for meget for hende. Men som sagt kan du forsøge.
I kan også prøve det at I i stedet for at give grøntsagsmos om eftermiddagen flytter den frem, så den gives lidt senere og mere som et aftensmåltid. Her kan I så slutte af med en flaske og evt. en flaske igen til natten.
Da jeres datter ikke er ældre en hun er, vil hun sandsynligvis have behov for en flaske sen aften ca. kl 22. Det er ikke sikkert at I kan undvære den. Igen må I prøve jer frem.
Der er heller ikke noget i vejen for at give vællingen kl. 18.30, hvis du mener det passer bedre ind. Det behøver ikke være til natten, men kan sagtens være om aftenen.
Husk at din datter max må få hvad der svarer til 2 flasker vælling dagligt frem mod 6 mdr´s alderen.
God påske til dig og din familie:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske