Brev:
Vælling?
10. april 2006
Alder:
4 mdr.
Vælling?
Hej Helen
Har lige et spørgsmål som går på om vi skulle prøve vælling?
Vores datter bliver 4 mdr på onsdag:-) og hun har siden 3 mdr.´s alderen fået grød, da hun ikke har været så glad for flasken. Grøden har været vores redning, hun er super glad for det, og rigtig dygtig til at spise det. Hun har ligeledes de sidste 2 uger fåer kartoffel/gulerodsmos sen eftermiddag, også med stor succes.
De sidste 6 uger har hun haft en rytme hvor hun kommer i seng ca kl 18.30 (har op til fået mos og flaske), vi har vækket hende inden vi gik i seng ca kl 22.00, og givet hende en flaske hvorefter hun har sovet til mellem 4-5. Her har hun igen fået en flaske, og igen sovet til ca 6.30-7.00.
Dette er jo super flot, men jeg synes efterhånden hun er begyndt at vågne 2 gange om natten og hun virker meget sulten. Jeg ved godt mange er oppe flere gange i løbet af natten end vi er, men når vi har været vant til det andet, er det egentlig lidt hårdt med den ekstra gang! Håber ikke det lyder forkælet..
Derfor vil jeg høre om vi måske kunne prøve vælling?
Jeg har læst andre som har givet vællingen sent på aftenen, men gør det noget at give det som aftenflasken (18.30)? Det er fordi jeg meget gerne vil af med det, at vi vækker hende inden vi går i seng! Mange aftener er jeg helt færdig og vil egentlig gerne i seng fx kl 20.30, men da jeg føler det er for tæt på aftenflasken, bliver jeg oppe og "hænger", så jeg kan give hende flasken kl 22.00. Vi har godt nok prøvet at give hende natflasken ved 20.30-tiden, men kun med det resultat at hun næsten ingenting spiser.
Rigtig god påske, og 1000 tak for en helt kanon brevkasse som jeg ser hver dag!
Mange hilsner
Sofies mor