Brev:
Min datter sover ikke om dagen - 3 mdr.
9. april 2006
Alder:
3 mdr.
Min datter sover ikke om dagen - 3 mdr.
Hej Helen
Jeg skrev til dig for ca. 6 uger siden vedr. min datter Elizabeth og hendes søvn om dagen. Elizabeth er nu 3 mrd. vejer 7,3 kg og er 65 cm lang en stor sund glad pige.
Ind til for 14 dage siden havde vi fundet en rigtig god rytme hvor hun sov 3-4 timer om formiddagen og 2-3 timer om eftermiddagen igen kl. 20 til 00,30 fra 01 til 04 og fra 04.30 til 07. Det var de gode tider.
For 14 dage siden vendte det hele rundt, hun sover stadig på samme måde om natten, men om dagen sover hun en ½ time, vågner og er helt utrøstelig det eneste der hjælper er bryst, mest som trøst for hun har lige fået mad inden hun blev lagt. Så prøver vi igen og det ender med at vi, hvis vi er heldige kan få hende til at tage en ½ time mere inde på vores seng.
Dette sker uanset om vi lægger hende i barnevognen, er ude og køre bil eller når vi skal lægge hende til natten. I dag har hun max. sovet 2½ time på hele dagen og endte så med at falde omkuld kl. 19.
Jeg ammer hende det meste af dagen og så flaske om aften for at være sikker på at hun har fået nok.
Sidste mrd. tog hun 1150 g på og hun har virkelig travlt vil gerne både side og stå og øjnene skal helst have det hele med.
Vi ved alt om appetit spring men dette har jo varede i 14 dage. Så hjælp.
Håber at det er til at finde hoved og hale i.
Mange hilsner
Christina