Svar: Børnefødselsdag
9. april 2006
Alder:
8 år
Hej med dig
Min holding er helt klart at din søn skal komme til den fødselsdag. Netop fødselsdage er noget af det man som barn ikke vælger om man vil komme til, her skal forældre sige at det SKAL man, her vælger børn ikke selv!
Det er korrekt at man, som voksen selv vælger om man vil til fest hos en kollega, men man skal formå at arbejde sammen dagligt og man bør acceptere hinanden for de forskelligheder man nu hver især har.
Børn er sat i en klasse, hvor de skal kunne acceptere hinanden og hvor de skal kunne være sammen hver dag. Derfor er det en selvfølge at man også deltager i hinandens fødselsdage og på den måde har et fællesskab.
Det er vigtigt at forældre bakker op om at de andre børn er "lige så gode" som ens eget barn. Hvordan ville I selv have det, hvis I inviterede til fødselsdag og ingen eller kun halvdelen dukkede op?
Selvfølgelig skal han med!
God påske og god fest
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske