Svar: Udslæt på hånd og fingre
9. april 2006
Alder:
2 mdr.
Kære Charlotte
Hvorfor er du allergiforskrækket?
Børn kan godt få tør hud på hænderne og man kan også få eksemlignende udbrud på hænder og fingre, men det ses ofte hos voksne og ofte hvis man er i kontakt med noget som man ved giver allergi - f.eks. carbon-papir:o)
Da Marie ellers ikke viser tegn på nogen form for allergi eller eksem, så tror jeg din kære mand har ret og at det kan skyldes at hun sutter på sine fingre.
Jeg ville umiddelbart tage det roligt.
God påske til dig og din familie:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske