Svar: Take-away
8. april 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Heidi
Der er umiddelbart ikke noget i vejen for at du medbringer hjemmelavet mad, grød og grøntsagsmos, du bør bare sørge for at de ikke opbevares for varmt af hensyn til bakterier. Hvis du har en form for køleelement med og det er kortvarigt at det står, så må det være okay. Men altså kun til kortere ture.
Skal du have mad med i f.eks. mødregruppen, så er der jo ikke noget i vejen for at medbringe hjemmelavet mad og så låne en hylde i køleskabet.
Med hensyn til den industrielt fremstillede mad, så er den varmebehandlet, hvilket jo betyder at den ikke behøver stå på køl med mindre den har været åbnet. Derfor er det godt i forhold til ture at længere varighed, da der ikke er risiko for at bakterier formerer sig.
Vælling som du selv laver med mme er helt fint. Din datter får her de vitaminer og mineraler som hun har behov for. De ekstra ting som kan være tilsat forskellige industrielle produkter har børn ikke umiddelbart behov for. Det hjemmelavede er ligeså godt.
Rigtig god påske også til dig og dine kære:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske