Brev:
Take-away
8. april 2006
Alder:
5 mdr.
Take-away
Hej Helen
Min datter er godt fem måneder og så småt begyndt med skemad. Det går rigtig fint, hun har en god teknik og nyder det.
Jeg vil blot høre om der ikke er mulighed for at lave noget mad til hende som kan tages med, eller er jeg "nødt til" at ty til færdigkøbt mad. Lige nu spiser hun blot hjemmelavet risgrød med hjemmelavet æble- eller pæremos.
Men jeg tænker, når hun skal til at have mere og hvis vi er ude af huset, kan jeg så ikke har tilberedt mad med der blot skal varmes? Her tænker jeg både på grød, men også grøntsagsmos og senere kød og fisk.
Jeg er klar over at der er god næringsværdi i det købte mad, men har det alligevel bedst med selv at lave maden.
Et andet spørgsmål er netop om det købte nogle gange er bedre. For lige nu laver jeg vælling til hende til natten - og på de pakker man kan købe står der, at der er tilsat vitaminer m.m., er det bedre eller får min datter også det, idet der er tilsat modermælkserstatning?
God påske til dig og dine kære
Heidi :-)