Brev:
Nattesøvn, 5 mdr.
2. marts 2006
Alder:
5 mdr.
Nattesøvn, 5 mdr.
Hej Helen
Jeg skrev til dig for en måned siden, da vores datter var begyndt at sove dårligt både dag og nat. Vi har fået styr på dagen. Her sover hun; formiddag: 3 timer, middag; ca.1-2 timer og eftermiddag 30 min.
Jeg begyndte at give hende skemad for 14 dage siden. Det får hun klokken 18 og er pjattet med det. (Jeg vil tro hun spiser en halv deciliter)
Nå men problemet er altså natten: Hun sover 2-4 timer fra hun bliver puttet, og det gør hun klokken 19. (Jeg putter i hende i egen seng - sidestykket er taget af og den står helt op af dobbeltsengen. Så går jeg fra hende, så græder hun, jeg kommer igen og bliver liggende til hun sover - ofte er jeg nødt til at amme hende til ro, og så falder hun i søvn efterfølgende.)
Resten af natten går med at amme hver 2. time... Har prøvet at give sut osv. men det ender med at hun vågner rigtigt op, og så varer seancen endnu længere = mindre søvn til os alle!
Min sundhedsplejerske siger at hun ikke længere behøver mad om natten, for hun vejer over 8,5 kg og bliver 5 mdr. d. 7/3. Så vi har talt om at lade far tage over og "bryst-afvænne" hende, men vi ved også at det er en lidt hård måde pludselig at undvære brystet fra den ene dag til den anden. Men omvendt har jeg også svært ved at se hvordan jeg skal kunne lave en gylden middelvej....
Har du et råd?
Hilsen en meget træt mor!