Svar: Nægter at amme
1. oktober 2003
Alder:
5 mdr.
Kære Stine
Da jeg jo ikke kender dig og din datter er det svært at vide, hvad det er der sker. Jeg har dog en formodning om at der måske sker lidt formeget om dagen til at din datter kan koncentrere sig om at die.
Som du skriver er der ingen problemer om natten, men netop om natten er der sikkert også meget mere ro og intet der forstyrrer.
Ligger du ned og ammer om natten? Hvis du gør det, så synes jeg at du skal begynde at praktisere dette om dagen også. Tag gardinerne for i soveværelset og læg dig til rette med hende, så der er helt fred og ro. Prøv at slappe af og lad være med at tænke på at der også lige skal ryddes op, vaskes tøj, stryges og ordnes.
Den afslappethed din datter mærker om natten,- prøv at finde den frem om dagen også.
Held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske