Brev:
Vælling eller havresuppe til pige på tre mdr?
1. oktober 2003
Alder:
3 mdr.
Vælling eller havresuppe til pige på tre mdr?
Hej!
Min 13 uger gamle datter har de sidste 6 uger sovet igennem om natten. Hun får Babymælk på flaske ca. 900-1100 ml/døgn.
Sundhedsplejersken har fundet hende i fin trivsel, og hun tager flot på og udvikler sig meget fint.
De sidste fire nætter er hun imidlertid vågnet to til tre gange og vil have mad. Hun tager ca 200 ml af gangen på disse natmåltider, og hun sover efterfølgende meget om dagen. Hun har ellers været aktiv og vågen, med et par timers søvn to gange om dagen.
Mit spørgsmål er nu, om jeg så småt kan begynde at supplere hendes Babymælk med lidt vælling, eller noget andet som har " lidt mere gods i sig" til natten. Evt. tynd havresuppe. Hun får allerede nu kamillete efter natflasken til at falde i søvn på.
Jeg oplever, at den afbrudte nattesøvn påvirker min datters trivsel om dagen, hun er ikke så oplagt og udforskende som ellers, pylrer en del og vi forældre er heller ikke så veludhvilede, som vi plejer.
Med venlig hilsen
Anja