Brev:
6 mdr gammel og vil ikke rigtig have hverken mos, bryst eller flaske
1. oktober 2003
Alder:
6 mdr.
Jeg har en søn på 6 mdr. som jeg ammer, men jeg synes ikke han får nok. Han gider nærmest ikke tage bryst. En dag ser sådan cirka sådan ud:
Han bliver ammet et sted mellem kl. 3 og 5 om morgen, igen omkring kl. 9.30 ( skal sommetider nødes til at spise) grød kl. 11.30-12.00. Bliver ammet en gang i løbet af eftermiddagen, vil ikke som regel ikke mere end den ene gang. Prøver med mos om aften kl. 17.30-18.00, hvilket ikke går så godt da han laver opkastningslyde hver gang. Jeg har prøvet med kartoffelmos og gulerodsmos igennem de sidste 14 dage, hvordan får jeg ham til at spise mosen?
Bliver ammet inden sengetid ca. kl. 19.00 og igen inden jeg går i seng. Det er ikke altid han tager fat med det samme, men man skal nøde ham lidt, er det forkert at gøre?
Sidst men ikke mindst, så vil han ikke tage flaske, har I nogle godt råd til hvordan jeg kan få ham til det, da jeg gerne vil stoppe med at amme, da mine brystvorter svier og brænder efter han har været på.