Brev:
Dreng 7 måneder
11. januar 2006
Alder:
7 mdr.
Dreng 7 måneder
Hej Helen
Vi har en dejlig og velfungerende søn på 7 måneder.
Vi har dog et problem. Han piver og brokker når han spiser, og nogle gange græder han.
Han er meget glad for mad og spiser med god appetit. Han bliver ved med at åbne munden, så det virker ikke som om det er fordi han er mæt når han piver/brokker/græder. Han gør det fra vi begynder at give ham mad til vi er færdige.
Vi har tænkt på om det er fordi han ikke kan li' den høje stol.. Men der er ingen forskel når han sidder hos os. Han kan også sagtens sidde med et stykke frugt i stolen og hygge med det.
Det er heller ikke fordi det går for hurtigt eller for langsomt for vi har prøvet det af også..
Det er hvad han spiser på en dag:
Tidlig morgen: bryst.
Formiddag: Havregrød med forskellig frugt.
Frokost: Vi er så småt startet op med rugbrød, hvilket han spiste uden at pive de første 2 gange. Han spiser ca 3/4 skive.
Eftermiddag: bryst.
Sen eftermiddag: bryst.
Aftensmad: Grønsagsmos med forskelligt hakket kød. Nogle gange lidt frugtmos til dessert.
Inden han kommer i seng: 100-200 ml vælling.
Ved alle måltider bliver han ammet efter behov. Og drikker vand af kop.
Er det ok?
Har tænkt på snart at give ham et måltid grød med frugt om eftermiddagen??
Han er 71 cm og vejer 8,5 kg, så det er vel også helt fint ik?
Hvad kan vi gøre for at få nogle hyggelige måltider sammen med ham?
Nu jeg lige er ved at skrive har jeg lige et par ekstra spørgsmål..
Hvornår plejer man at gå over til at bruge junior dyne?
Når man er skiftet over til juniordyne bruger man så stadig babydynen i barnevognen?
Han kan ikke sidde endnu, er der en måde vi kan øve med ham på, eller skal man ikke det?
Og hvad med at kravle skal man øve det, og hvordan, udover at han ligger meget på maven?
Med Venlig hilsen
Emil's far og mor.