Brev:
Græder når han skal sove
7. januar 2006
Alder:
9 mdr.
Græder når han skal sove
Hej Helen,
Jeg skriver til dig endnu engang ang. vores evindelige problem - søvn.
William er nu 9 1/2 måned og har aldrig været rigtig god til at sove. Vores problem er nu at han bliver stik tosset så snart han kommer ned i sin seng. Det er virkelig en kamp, hvor han bare sætter eller rejser sig op så snart vi har lagt ham ned. Hvis vi går ud af værelset står han og hidser sig mere og mere op.
Vi har prøvet at lade ham være, men han bliver virkelig hysterisk og kan blive ved meget længe. Det gør heller ikke sagen bedre at vi er inde hos ham. Det eneste der rigtig hjælper er at lade ham falde i søvn i mine arme eller imellem os i dobbeltsengen. Problemet er det samme både dag, aften og nat. Når han langt om længe falder i søvn om dagen i sin seng, sover han oftest 20-30 min. - hvorimod - når han sover i klapvognen kan han sove 1 1/2 time.
Om aftenen vågner han flere gange og den sidste uges tid er han vågnet ved 23 tiden og vil ikke lægge sig til at sove igen. Hvis han kommer ind til os holder han op med at græde men bliver stadig ved med at sætte sig op og mosle rundt, hvilket resulterer i at ingen os får sovet særlig godt.
Jeg er startet på arbejde på halv tid så det er far der går hjemme de dage jeg er på arbejde. Er det blot hans udtryk for at der er sket noget nyt og at han har brug for trygheden eller giver vi ham dårlige vaner ved at give efter?
Vi har mest lyst til at skære igennem og holde fast i at han skal sove i sin seng, men føler jo lidt vi svigter ham når han bliver ved med at være "ulykkelig".
Han spiser rigtig godt, kravler og står op af alt og er generelt en sund og glad dreng. Han sover formiddagslur ved ti-tiden og eftermiddagslur ved 14-tiden og kommer i seng ca. 19.30.
Håber du har et godt råd.
Mange hilsner
Sally