Svar: Hormonknopper - 1 mdr.
28. september 2003
Alder:
1 mdr.
Kære Lotte
Det er rigtigt at præparatet mildison indeholder binyrebarkhormon. Det er en mild creme, som bruges mod blandt andet eksem og det påsmøres i et tyndt lag 1-2 gange daglig. Såfremt din læge har givet anden ordination, skal du selvfølgelig holde dig til denne.
Hvis du helst vil undgå cremen kan du ved de knopper der er meget gule komme svovlpasta på. Det kan købes i håndkøb på apoteket og bevirker at knoppen tørrer ind. Du skriver dog, at din datter er meget tør i huden og derfor synes jeg, at du kun skal bruge det på de enkelte knopper,- der er ikke grund til at hun tørrer mere ind end højst nødvendigt.
Derudover skal du bade hende godt. Brug gerne en badeolie, eller en baby-sæbe og vask hende godt med en vaskeklud. Brug kluden i cirkelbevægelser, især i hovedbunden, hvor du derved sætter lidt gang i blodomløbet. Efter vask tørrer du hende blødt men grundigt og reder hendes hår igennem med en tættekam. Red først imod hårene, så de rejser sig op, og læg dem herefter ned. Det modvirker også arp, hvis hun har tendens til det.
Det er aldrig til at vide med hormonknopper, de kan sagtens være væk til den store dag. Ellers kan du jo investere i en kyse :-)
Ha´en rigtig god dag.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske