Svar: Natmåltid
29. september 2003
Alder:
3 mdr.
Kære måske overskudsfyldte mor
Det er meget svært for mig at besvare dit spørgsmål, da jeg ikke kan se din datter og derfor ikke kan vurdere hvor godt hun er i trivsel.
Umiddelbart så synes jeg at det lyder af at være lige i overkanten at sove 11 timer i træk, når man kun er 3 mdr gammel og jeg vil derfor synes at hun burde have et måltid inden midnat.
På den anden side afhænger det også af om hun får væske nok i løbet at dagen, hvor hun jo er meget vågen. I jeres tilfælde er fordelen jo at I giver flaske og derfor ved præcist, hvor meget hun har fået. Et generelt bud vil være at hun skal have ca 1000-1100 ml i døgnet (beregningen plejer at stå på pakken) og der er selvfølgelig individuelle hensyn.
Du skal også holde øje med hvor meget hun tisser. Hvis der kommer nok ind kommer der jo også noget ud. Hun må gerne have 5-6 våde bleer i døgnet.
Håber at ovenstående er nok til at du kan vurdere hendes behov for et natmåltid.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske