Brev:
Indkøring af hjemmepasser
28. april 2025
Alder:
10 mdr.
Indkøring af hjemmepasser
Kære Helen.
Tak for dit sidste svar angående mad. Jeg synes, at det går bedre med både måltider og søvn. Vores søn sover nu uden bryst fra han bliver lagt til morgen, og accepterer at sove med både mor og far. Vi måtte droppe midnatsamningen, da det skabte forvirring. Næste skridt bliver at lære ham at sove i egen seng (og dernæst eget værelse), da vi siden amningen blev udfaset, har samsovet med ham. Vi har stadigvæk din gode punktplan in mente.
Nå, det var faktisk noget helt andet jeg ville spørge dig om. Vores søn skal fra på torsdag hjemmepasses af en ung pige 25 timer om ugen. Vi kender hende og er meget trygge ved hende, men vores søn kender hende ikke. Jeg starter arbejde om en uge og min mand har barsel, men skal lave et projekt, der kræver at han bliver ”frikøbt” i hverdagen til at kunne fokusere på det.
Hun starter på torsdag og jeg har to hele dage sammen med hende til at køre hende ind, og derefter har min mand fuld fleksibilitet til at fortsætte indkøringen fra næste uge. Hun skal passe ham mandag til torsdag 8.30-14.30.
Har du nogen forslag og tanker i forhold til hvordan vi laver en god indkøring? Det bliver en stor omvæltning for min søn, der ikke er blevet passet før, og har været sammen med sin mor 24/7 hele sit liv – og selvfølgelig bliver det ikke mindst hårdt for mig at skulle undvære ham😊
Vi håber, at han får en vuggestueplads til efteråret, hvor min mand også vender tilbage til fuldtidsarbejde. Vores søn bliver 11 måneder om en uge.
Mange hilsner fra
Moren